شیرینی درمان با داروی تلخ


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 597
بازدید ماه : 999
بازدید کل : 264194
تعداد مطالب : 114
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1

از وقتی که یادم میاد که کراک مصرف کردم ، بعد از گذشت 1 ماه دوست داشتم ترکش کنم ولی انگار اون دوست نداشت بی خیال بشه ، من هم مثل خیلی از مسافران کنگره بیش از حد تلاش کردم که از تاریکی بیام بیرون ، ولی انگار هر جا می رفتم تاریکی بیشتر می شد


سلام ، من حسین هستم 27 ساله و بیش از 2 سال در کنگره 60 از درمان من می گذرد ، می خواستم یه مروری به گذشته خودم کنم ، اگر مایلید با من همراه باشید :

بیش از 4 سال از مصرف مواد من نگذشته بود که همه چیز ریخته بود به هم ، خیلی ها از مصرف کراک بد می گن و من هم تعریفشو نمی کنم ولی یه لطف بزرگی به من کرد که باعث شد سریع تر متوجه بشم که خیلی اشتباهی دارم می رم ، گل کاشتی ، این چه وضعیه ، با اون قیافت ! این هم از درگیری شب و روزت با همه ، آره اینها دیالوگ هایی بود که معمولا با خودم می گفتم !

از وقتی که یادم میاد که کراک مصرف کردم ، بعد از گذشت 1 ماه دوست داشتم ترکش کنم ولی انگار اون دوست نداشت بی خیال بشه ، من هم مثل خیلی از مسافران کنگره بیش از حد تلاش کردم که از تاریکی بیام بیرون ، ولی انگار هر جا می رفتم تاریکی بیشتر می شد ، فقط چند تا از روش های رایج ترک اعتیاد رو می گم که امتحان کردم که بی اثر بود :

سم زدایی 3 روزه ، URD ,UROD، کپسول گیاهی ، خودم هم بیشتر از 5 بار قطع مصرف کردم که اصلا نمی دونستم دارم چی کار می کنم !

با مرور این ها به یاد یکی از پیام های زیبای کنگره می افتم :( زمانی در جایی می ماند و به علت و معلول های آن فکر نمی کند )

روی هم رفته فکر کنم 15 بار بشه که مواد رو تونستم قطع کنم ، ولی خیلی سریع هم بهش وصل می شدم ، انگار من آهن هستم و اون آهنربا ، همیشه بعد از ترک مواد می خواستم یه جوری دوباره مصرف کنم که دوباره وابسته نشم ، می خواستم زرنگ باشم ، ولی اون از من تیزهوش تر بود و در ادامه که حتما می دانید چی میشه .

یه روز بعد از ظهر بود که با پیشنهاد خواهرم اومدیم کنگره 60 ، بعد از مشاوره شدن تنها چیزی که فهمیدم این بود که بدن انسان هم خودش مواد تولید می کنه ، ولی با مصرف مواد مخدر این تولید کننده ها رو خراب کردم ! و اینکه باید با در نظر گرفتن زمان اونها را به حالت اول درآورد .

خلاصه بعد از مشاوره شدن رفتم و روزهای تشکیل کلاس رو بهم گفتند به همراه یک پکیج آموزشی که باید می خوندم ، شروع کردم به شرکت کردن در کلاس ها ، باید یک راهنما انتخاب می کردم ، رفتم پیش آقای میثم ، شنیده بودم خودش هم مصرفش کراک بوده و الان درمان شده ، از نظر سن و سال هم تقریبا اختلافی نداشتیم ولی از نظر جایگاه ، خدا می دونه که چقدر فرق داشتیم !

در ماه های اول تنها کار مثبتی که کرده بودم این بود که در کلاس ها منظم شرکت می کردم ، این باعث شده بود که یک مقدار اعتماد بنفس از دست رفته خودمو دوباره برگردونم و به خودم بتونم بگم که تو هم می تونی ! ( امیدواری بسیار، سبب برداشتن قدم های محکم می شود )
حدود 4 ماه گذشت ، ولی چیزی که راهنمای من از من خواسته بود نتونسته بودم اجرا کنم ، یعنی مصرف اپیوم ( تریاک ) به همان میزانی که دستور داده بود ، در کنگره 60 از داروی اپیوم ( تریاک ) برای درمان استفاده می شود ، برای اینکه بهترین دارویی است که همه عوارض خماری رو جبران می کنه ، در ترکیبات تریاک موادی هست که در به تعادل رساندن سیستم شبه افیونی بدن کمک می کنه ، همون مخدر های طبیعی بدن .

بگذریم ، یک روز آقای مهندس دژاکام استاد یکی از جلسات ما بود ، اولین بار بود که از نزدیک داشتم به صبحت های ایشان گوش می دادم ، قرار بود که اولین پایلوت اپیوم تینکچر را با همکاری مرکز ملی مطالعات علمی اعتیاد ایران و ستاد مبارزه با مواد مخدر انجام شود ، مقداری از طرح صحبت کردند و از افرادی که می خواستند در این طرح شرکت کنند خواستند که خیلی دقیق و منظم به درمان خودشان برسند ، با همانگی با راهنمای خودم من هم در این پایلوت شرکت کردم ، بعد از گذشت چند روز از مصرف شربت تریاک ( OT ) متوجه شدم که بامصرف این دارو نه خمار می شم و نه نشئه ، تقریبا ٌ متعادل ، از نظر پایداری هم در بدن خیلی خوب بود ، تازه برای تهیه تریاک هم مشکلی نداشتم ، تصمیم گرفتم که خیلی دقیق این کار را انجام بدم ، به همون دقت اندازه های سرنگ ! برای مصرف شربت ، باید اول در سرنگ اندازه گیری می کریم و بعد مصرف می کردیم .

تقریبا ٌ 21 روز گذشت که متوجه شدم رنگ چهره من خیلی برگشته و باز شده ، زمان مصرف کراک رنگ چره من کاملا زرد بود ، این به من امید داد ، یک فرصت خیلی خوبی بود که پرونده مواد مخدر برای همیشه بسته بشه ، اینبار دیگه با کمک کنگره 60 من تونستم که از مواد قوی تر بشم ، همون نقطه ظعفی که داشتم و برمی گشتم به مصرف مواد مخدر ، احساس خوبی داشتم ، حس می کردم دارم به یک دنیای تازه وارد می شم ، سبک شدم ، کم کم مشکل بی خوابی هم داشت درست می شد و روزها انرژی بیشتری داشتم ، هر وقت که انرژی خوبی داشتم کتاب عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر ( نوشته آقای مهندس دژاکام ) رو می خوندم ، با مطالعه این کتاب حس می کردم که درمان اعتیاد با روش درمان تدریجی در 11 ماه ( DST) کاملا امکان پذیر هست .

در این پایلوت برای گرفتن OT ( شربت تریاک ) داشتن معرفی نامه از کنگره 60 الزامی بود و همینطور هر ماه یکبار باید یکسری آزمایش انجام می شد از جمله تست مصرف : شیشه ، قرص ،حشیش ، که همیشه جواب آزمایش ها  منفی بود .

در کنار این آزمایشات فرم هایی بود که معروفترین سوالات روانشناسی اعتیاد در آنها جمع شده بود به نام ISAP ، سوالاتی در مورد وضعیت روحی و روانی شخص ، وضعیت جسمی و...) که هر ماه یکبار هم باید در مرکز ملی مطالعات اعتیاد پر می شد.

بله دوستان درمان من هم 11 ماه زمان برد با راهنمایی آقای میثم اسماعیل قصاب و با دستور آقای مهندس دژاکام تونستم که برای همیشه پرونده مواد رو ببندم !

با آروزی موفقیت شما





:: بازدید از این مطلب : 362
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : مسافر عبرت آموز
ت : 16 اسفند 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








RSS

Powered By
loxblog.Com